Chevy SS Forum banner

SS vs. Stinger GT

21K views 45 replies 27 participants last post by  Drone  
#1 ·
Dus ik sta op het punt van auto te wisselen, rijd momenteel een BRZ die gewoon te langzaam en klein voor me is nu.

Ik ben altijd al fan geweest van de SS en was er redelijk op ingesteld, maar ik heb toch de Stinger GT gereden om te zien hoe die was. Ik twijfel ook tussen de SQ5.

De Stinger verraste me zeker, hij was snel en had een heleboel functies, maar er is gewoon iets aan de SS dat hem voor mij begeerlijker maakt. Tenminste, totdat ik er een reed. Ik heb vandaag een 2015 SS 6AT getest en om eerlijk te zijn, was ik een beetje teleurgesteld. Ik weet niet of het alleen de versnellingsbak was, maar het voelde helemaal niet snel aan. Het geluid is er wel, maar ik bedoel, ik trapte het gaspedaal in en voelde het niet echt, zelfs niet vanuit stilstand in de eerste versnelling. De Stinger voelde veel scherper aan qua acceleratie. Ik weet dat de SS op papier de Stinger verslaat, maar zo voelde het gewoon niet. Ik had hem ook in de performance-modus...

#2 ·
Welkom op het forum @kenyunot. Ga af op je gevoel. Een eerste indruk die tegenvalt, zal waarschijnlijk niet veranderen, maar neem ook eventuele toekomstige modificatieplannen in overweging. De SS heeft waarschijnlijk een gemakkelijkere, direct beschikbare aandrijflijn om te modificeren, en veel meer ruimte om te groeien. Succes met je beslissing.

• Like
Reactions: kenyunot
#4 ·
Ik heb een 2017 auto SS getest, maar een 2017 handgeschakelde auto gekocht. Ik merkte geen wezenlijk verschil in het algemene karakter van de auto's.

Als iemand die een paar jaar in een BRZ heeft gereden, ben ik het met je eens dat de acceleratie in de SS niet veel sneller aanvoelt. De SS is een zware auto (en dat geldt ook voor de Stinger). Maar de SS is ook N/A, dus je krijgt niet die mid-range punch van een moderne turbomotor zoals de Stinger.

#5 ·
Mijn baas op het werk had een Stinger GT2 AWD uit 2019 die ik de eerste week van mei mocht testen. Standaard voelde de Stinger sneller aan. Ik gok dat het te maken heeft met de afstelling van de 8-versnellingsbak, samen met de dubbele turbo's die al het koppel laag tot midden genereren. Een standaard SS 6AT heeft naar mijn mening echt een tune nodig om de auto en de transmissie wakker te schudden.

Mijn auto heeft headers, cai, tune en wat maakte dat een verschil met standaard! Voor jou hangt het echt af van de behoeften van de auto. De SS LS3-aandrijflijn is bewezen als je van plan bent de auto te modificeren. Als je gewoon op zoek bent naar een snelle, standaard dagelijkse auto, dan is de Stinger ook een geweldige optie (vooral in AWD). Ik hoop dat mijn ervaring heeft geholpen.

PS leuk weetje: Baas had een Charger Daytona 392 uit 2017, daarna de Stinger GT2 uit 2019. Nadat hij mijn uitlaat had gehoord (ARH LTs, HF Cats, X-pipe, Borla S type dempers), ruilde hij de Stinger 2 weken later in en kreeg een geladen Charger Scatpack uit 2019. Niets overtreft het geluid van een V8 lol. Daarom zal ik de SS boven de Stinger verkiezen.

#6 ·
#8 ·
G70

Heb een paar maanden geleden uit nieuwsgierigheid een volledig uitgeruste Stinger GT2 AWD getest, terwijl ik naar een Soul voor mijn vrouw zocht. Geef de voorkeur aan mijn standaard 2015 Alchemy six-stick old school muscle boven de new school Kia TTV6 automatic. Genesis G70 exterieur styling beter dan Stinger IMHO.

2019 Z51 2LT Corvette op mijn verlanglijstje later dit jaar als ik er een kan vinden in de juiste kleur met $10K korting op de sticker. Kocht 2 weken geleden een 2019 Buick Encore voor mijn vrouw...

#10 ·
Ik heb nog nooit in een Stinger gereden, maar kan me voorstellen hoe het verschil tussen de SS, S2000 en TDI VW aanvoelt als de twin turbo's in het middenbereik toeslaan. De LS3 is voor mij de kers op de taart van een geweldig chassis/remmen/dempers. Ik rijd de SS en S2000 achter elkaar op dezelfde wegen en kan beide auto's op dezelfde manier pushen. Indrukwekkend voor meer dan 2 ton met mij erin!

#11 ·
Kia heeft echt de roos geraakt met de Stinger GT. Het is een geweldige auto en ziet er echt goed uit. En het lijkt een echt goede betrouwbaarheid te hebben, van wat ik heb gehoord.

Ik zou zeker overwegen er in de toekomst een te kopen.

Ik denk dat de GT een beetje sneller aanvoelt vanwege de AWD. De afstelling van de transmissie van de GT maakt het waarschijnlijk mogelijk om meer koppel via het AWD-systeem naar de weg over te brengen.

Maar als je naar de prestatiecijfers van de SS en de GT kijkt, zijn ze bijna identiek.

De GT ziet er wel wat strakker uit en dit kan er ook aan bijdragen dat hij sneller aanvoelt.

Ik denk dat het hierop neerkomt: V8, RWD, 6-versnellingsbak (of automaat) VS V6 turbo, AWD, automaat.

• Like
Reactions: Kevin Smith
#12 ·
Hangt ervan af wat je met de auto van plan bent en wat je prioriteiten zijn. Waar de Kia uitblinkt, doet de SS dat niet en vice versa. Kia heeft een mooier interieur en meer up-to-date infotainment, etc. en zoals je zegt, zal hij in de standaarduitvoering levendiger aanvoelen in de stad.

Maar als je van plan bent om echt te presteren, vooral op het circuit, houden de remmen het niet vol en is de wegligging matig. Motorwijzigingen zijn beperkt en niet bewezen voor de lange termijn.

SS is precies het tegenovergestelde. Echte auto voor bestuurders die zeer goed reageert op vrij kleine aanpassingen, en de automatische transmissie kan sterk worden verbeterd met bewezen afstellingen van enkele van de leveranciers op dit forum. Neem de twee standaard auto's mee naar een circuit en de SS eet de lunch van de Kia (en andere "performance" auto's).

Oh, en lees ook de lange termijn review van C&D over de Kia. Ze vonden de auto erg leuk toen ze hem voor het eerst kregen, nu is het "meh".

#13 ·
Hangt ervan af wat je met de auto van plan bent en wat je prioriteiten zijn. Waar de Kia uitblinkt, doet de SS dat niet en vice versa. Kia heeft een mooier interieur en meer up-to-date infotainment, etc. en zoals je zegt, zal hij standaard levendiger aanvoelen in de stad.

Maar als je van plan bent om echt te gaan presteren, met name op het circuit, houden de remmen het niet vol en is de wegligging matig. Motor-mods zijn beperkt en niet bewezen voor de lange termijn.

SS is precies het tegenovergestelde. Echte auto voor bestuurders die heel goed reageert op vrij kleine mods, en de automatische transmissie kan sterk worden verbeterd met bewezen tunes van enkele van de leveranciers op dit forum. Neem de twee standaard auto's mee naar een circuit en de SS eet de lunch van de Kia (en andere "performance" auto's).

Oh, en lees ook C&D's langetermijnreview over de Kia. Ze vonden de auto erg leuk toen ze hem voor het eerst kregen, nu is het "meh".

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vergeten te vermelden dat ik vrijwel zeker op zoek ben naar 6MT's, maar er gewoon geen in mijn omgeving heb.

Ik denk dat ik toch bij de SS blijf, ik ben gewoon te gek op de V8.

#15 ·
Push rod V8's zijn een genre van Buddy Holly tot classic rock Clapton etc. In de VS heb je eindeloze upgrade permutaties van SBC tot LSA, dan LT upgrades. Ik ben er zeker van dat de Stinger een goede, verstandige retail auto is, (genre - liftmuziek/musak). Hij zal op te waarderen zijn. In dit volgende decennium plus van de auto-industrie zou ik liever uitstappen met auto's die geschiedenis en passie oproepen. De SS biedt je moderne gemakken, maar een connectie met een klassiek V8 genre via de Push rod V8 (nee, gewoon meer fun).

• Like
Reactions: wilkin4
#18 ·
Duwstang V8's zijn een genre van Buddy Holly tot classic rock Clapton etc. In de VS heb je eindeloze upgrade permutaties van SBC naar LSA, dan LT upgrades. Ik weet zeker dat de Stinger een goede, verstandige retail auto is, (genre - liftmuziek/musak). Hij zal op te waarderen zijn. In dit volgende decennium plus van de auto-industrie ga ik liever uit met auto's die geschiedenis en passie oproepen. De SS biedt je mod cons maar verbinding met een klassiek V8 genre via de duwstang V8 (nee, gewoon meer fun).
Yep, yep, yep. En behalve mijn '87 Buick 6 cilinder turbo, heeft een non-V8 nog nooit echt tot mijn mannelijkheid gesproken als je begrijpt wat ik bedoel. Voeg uitlaat toe plus stop een mooie nokkenas in een LS3 en wacht tot je hout groeit. Haat dit te zeggen, maar op een puur visceraal/dierlijk niveau, nokkenas shake en het geluid bij stationair toerental zal je veel meer aandacht opleveren (als dat is wat je wilt) of een grotere Johnson (als dat is wat je wilt). Geen SC-fluitje, turbo waste gate dump, etc. zal je in de buik (of iets lager) raken zoals het geluid en het gevoel van een echt mooie nokkenas zal. Ik nam een oude vriendin mee in mijn RPG ongeveer een jaar geleden toen we wat zaken te doen hadden en ik kwam opdagen in de RPG. Zittend bij een stopbord, voordat we echt de weg op gingen zodat ze echt een kans kreeg om te zien wat de auto zou doen, draaide ze zich plotseling naar me om en zei: "Deze auto klinkt echt pissig". Nog nooit zo gezegd gekregen, maar een mooie nokkenas, header, uitlaat, inlaat mod geeft je zeker dat geluid, en GEVOEL. En dan is er wat er gebeurt als je op het gaspedaal gaat...............

• Like
Reactions: NebraskaSS
#16 ·
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zijn de LS-motoren motoren met een hoog toerental. Je moet de toeren per minuut hoog houden voor maximaal vermogen. Als je onder de 4000 toeren komt, kan de LS traag aanvoelen. Er is nog steeds vermogen, maar het is niet zoals tussen 4000-6500.

• Like
Reactions: gbro18
#20 ·
Ik ben altijd al fan geweest van de SS en ik was er redelijk op ingesteld, maar ik heb toch de Stinger GT gereden om te zien hoe hij was. Ik twijfel ook tussen de SQ5.
Een SS met automaat is niet echt indrukwekkend in vergelijking met andere moderne automaten of turbo-aanbiedingen. Het is ouderwetse kracht en levering. Niet dat de automaat slecht is zoals een F-body Camaro, hij kan gewoon niet goed concurreren met moderne sportwagens. De handgeschakelde versnellingsbak is voor mij de belangrijkste reden dat de auto opvalt, en het is naar mijn mening de echte reden om er een te nemen. Er is geen directe concurrentie met de handgeschakelde versnellingsbak.

Als ik de handgeschakelde versnellingsbak opgeef, komt een Stinger GT op de lijst om te testen. Op een straatauto geef ik eerlijk gezegd de voorkeur aan de koppelafgifte van een turbo- of supercharged motor boven de hogere pk's van een atmosferische motor. Het lijkt erop dat je de volledige kracht van de SS pas ervaart als je al boven de snelheidslimiet zit, wat verloren gaat in het dagelijks gebruik. Dat extra beetje duw zit in de hogere toerentallen als je naar de dyno's kijkt.

Als je naar de SQ5 kijkt, raad ik je ten zeerste aan om een X3 M40i te testen. Ik heb er een paar weken geleden een getest, de motor en de transmissie zijn geweldig en gaven me een comfortabeler gevoel bij de automaten die de high-HP-voertuigen overnamen. De x3 m40i voelde veel sneller, beter samengesteld en gemakkelijker te plaatsen op krappe, bochtige wegen dan de SS. Hij klinkt ook als een machinegeweer als je het gaspedaal loslaat in de handmatige modus.

Ik heb nog nooit een SUV-crossover gehad, maar ik denk dat ik eigenlijk een x3 M40i zou verkiezen boven een Stinger en uiteindelijk mijn handgeschakelde SS. Ik was zo onder de indruk, het zal neerkomen op hoe hij met de kinderzitjes omgaat, denk ik. Ik wou dat ik Merc-geld had voor een E-klasse, maar we zullen zien, kinderen zijn duur.

#24 ·
LC500 zie mijn brein weer corrigeren ;)

ja dat is hem, bedankt!

Op 80 gebruikt voor 2018, het is een paar jaar uit voor mij, dus het kan me niet zoveel schelen op dit moment.
Geen idee of ik het ĂĽberhaupt leuk zou vinden. Ik vermoed een eersteklas interieur, dus dat zou ik waarschijnlijk wel.

Voor mij is het zoals de prelude was voor Honda... overprijsd maar gewenst.

en ik heb een paar preludes gehad.

#26 ·
LC500 zie correctie van mijn brein weer ;)

ja dat is hem, bedankt!

Op 80 gebruikt voor 2018, het is een paar jaar weg voor mij dus het kan me niet zoveel schelen op dit moment.
Geen idee of ik het ĂĽberhaupt leuk zou vinden in het echt. Ik vermoed een eersteklas interieur dus ik zou het waarschijnlijk wel leuk vinden.

Voor mij is het zoals de prelude was voor Honda... overgewaardeerd maar gewenst.

En ik heb een paar preludes gehad.

ppp
Ik heb er een paar gezien, ze zijn zo opvallend. De achterkant en de achterste driekwart zijn geweldig. Het geluid is magnifiek. Ik heb er een paar in autoshows gezeten, een ongelooflijke plek om tijd door te brengen en de kilometers te verpletteren. Ik hoop eigenlijk dat het uiteindelijk een aangenamere facelift krijgt. Er zijn een paar lijnen op het gezicht die met kleine aanpassingen het in mijn ogen van druk naar mooi zouden kunnen veranderen.

Dan is er Lexus-betrouwbaarheid en -ondersteuning die het veel aantrekkelijker maken dan de rest van de luxemerken op de tweedehandsmarkt.

#27 ·
Ik heb van deze uitwisseling genoten, maar het bevestigt alleen maar wat ik de hele tijd heb gezegd. De SS is een oud ontwerp (grote auto, RWD, V8, redelijke elektronica, enz.) met een geweldig chassis, als je van een geweldige auto om in te rijden houdt, die snel en toch praktisch is, dan is deze auto iets voor jou. Als je gewoon een leuke, snelle, moderne auto wilt... dan valt dat onder "had een Lexus (of iets anders) moeten kopen". De Kia Stinger is een verdomd mooie auto, maar hij is niet voor mij, de dynamiek lijkt er niet te zijn (volgens de meeste mensen die erin hebben gereden). De SS is ook een mooi stuk, en hij... is niet voor iedereen, zoals in deze thread naar voren is gebracht.

Persoonlijk geloofde ik mezelf dat ik op dit punt in mijn leven ben aangekomen dat ik een krachtige auto met een geweldig chassis zou waarderen, vooral nadat ik de kans had gekregen om eerder in mijn leven aan competitieve evenementen deel te nemen, ik kan de kleine dingen die moderne auto's beter kunnen, verdragen, daar is de Cadillac van mijn vrouw voor. Dus, als de SS niet jeuk veroorzaakt (niet meer), dan is hij gewoon niet voor jou. En ik ben zo blij dat ze er geen miljoen van hebben gemaakt, of ze zelfs maar hebben geadverteerd!

#28 ·
Ik heb van deze uitwisseling genoten, maar het bevestigt alleen maar wat ik de hele tijd heb gezegd. De SS is een oud ontwerp (grote auto, RWD, V8, eerlijke elektronica, enz.) met een geweldig chassis, als je van een geweldige auto om in te rijden houdt, die snel en toch praktisch is, dan is deze auto iets voor jou. Als je gewoon een leuke, snelle, moderne auto wilt... dan valt dat onder "had een Lexus (of iets anders) moeten kopen". De Kia Stinger is een verdomd mooie auto, maar hij is niet voor mij, de dynamiek lijkt er niet te zijn (volgens de meeste mensen die erin hebben gereden). De SS is ook een mooi stuk, en hij... is niet voor iedereen, zoals in deze thread naar voren is gebracht.

Persoonlijk geloofde ik mezelf dat ik op dit punt in mijn leven ben aangekomen dat ik een krachtige auto met een geweldig chassis zou waarderen, vooral nadat ik de kans had gekregen om eerder in mijn leven deel te nemen aan competitieve evenementen, ik kan de kleine dingen die moderne auto's beter kunnen verdragen, daar is de Cadillac van mijn vrouw voor. Dus, als de SS je niet kriebelt (niet meer), dan is hij gewoon niet voor jou. En ik ben zo blij dat ze er geen miljoen van hebben gemaakt, of ze zelfs hebben geadverteerd!
:iagree:

Een perfect perspectief. Afwisseling is de smaak van het leven. Ik ben dol op barbecuesaus, maar soms hou ik van pesto. Ze eisen mijn loyaliteit niet op, auto's zouden dat ook niet moeten doen.

Als ik de garage maar zo kon vullen als de voorraadkast.

#29 ·
Dus ik heb een handleiding. Buurman heeft eigenlijk een stinger gt. Kreeg de zijne nadat ik de mijne had gekocht en kwam opscheppen over hoe de stinger de Chevy als vervanging is lol. Destijds had ik net headers dus inlaat en tune dus ik zei laten we een blokje om gaan. En hij was behoorlijk down dat de mijne sneller aanvoelde dan de zijne, de headers maakten de auto echt wakker. Toen ik ze eenmaal had geĂŻnstalleerd, voelde het als een compleet nieuwe auto. Maar nu heb ik er een blower op en alle weddenschappen zijn ongeldig, het is nu gewoon stom snel. Succes met je keuze. Ik zat vast tussen een ats-v en de ss. En ik ben blij dat ik de ss heb gekregen.

#30 ·
So I have a manual. Neighbor has a stinger gt actually. Got his after I bought mine and came over to gloat about how the stinger is the Chevy as replacement lol. At the time I just had headers so intake and tune so I said let’s go around the block. And he was pretty bummed that mine felt faster then his, the headers really woke the car up. Once I installed them it felt like an entirely new car. But now I’ve got a blower on it and all bets are off it’s just stupid fast now.
Nou, hij heeft tenminste garantie.:winkSoms is dat best fijn om te hebben.

#31 ·
De garantie was fijn, ik bereikte de 90.000 voordat ik de tuning en de compressor deed. Mijn dealer eerde mijn garantie totdat ik hem getuned had en de compressor deed. En voordat ik dat werk deed, was hij bij de dealer met de monteur die ik ken en hij heeft hem met een fijne kam doorgenomen en we hebben olie voor analyse opgestuurd. Als er nu iets misgaat voor de 100.000 dan kan mijn vrouw zeggen dat ik het je toch gezegd heb, maar daarna zou het toch mijn schuld zijn geweest haha. Ik ben echter van plan om de hele bovenkant te doen. Kopbouten, lifters, klepveren. Maar ik blijf bij gm nokkenassen. Het is een dagelijkse auto dus ik wil de rijeigenschappen niet verpesten.

#33 ·
Mijn vrouw zag een blauwe Stinger GT en zei dat het eruitzag als een mooie sportieve auto. Ze rijdt niet meer in mijn SS, omdat die kapot is gegaan.

Als ik over een jaar of zo een Stinger voor mijn vrouw en als extra auto koop, zou ik de remmen upgraden en ook aftermarket stabilisatorstangen voor en achter toevoegen, omdat ik heb gelezen dat dat aanzienlijk helpt. Ik zou er eerst een moeten proefrijden.

• Like
Reactions: Kevin Smith
#45 ·
Mijn vrouw zag een blauwe Stinger GT en ze zei dat het eruitzag als een mooie sportieve auto. Ze zal niet meer in mijn SS rijden, omdat die haar in de steek heeft gelaten.

Als ik over een jaar of zo een Stinger voor mijn vrouw en als extra auto koop, zou ik de remmen upgraden en ook aftermarket stabilisatorstangen voor en achter toevoegen, omdat ik heb gelezen dat dat aanzienlijk helpt. Ik zou er eerst een moeten proefrijden.
In de Stinger....Remmen hoeven niet te worden geĂĽpgraded, tenzij het originele rotors waren. Stabilisatorstangen maakten absoluut een enorm verschil. Ik bezit een 2017 SS en een 2020 Indigo edition Stinger. Beide zijn fantastische ritten.

#34 ·
Persoonlijk vind ik de SS in alle opzichten geweldig, maar ik realiseer me dat de Kia Stinger op papier en waarschijnlijk in de echte wereld een klein voordeel heeft in snelheid, hij is waarschijnlijk agressiever afgesteld. Ik SCHAT dat het 'gevoel' ergens tussen een SS en een Charger ligt.

Ik denk dat de meeste mensen de Stinger een sportievere auto zouden vinden.

Andere vragen zijn: handelt of remt de Stinger beter dan een SS?

Wat is de balans tussen de SS en de Stinger?

Hoe houden ze zich allebei in de loop van de tijd of met een hogere kilometerstand?

Ik heb onderzoek gedaan naar de Stinger, maar heb er helaas nog nooit in gereden. Mijn onderzoek zegt dat als je een Chevy-liefhebber bent die van sleepers houdt en ze een tijdje wilt houden, er geen twijfel is welke auto je moet kopen. Als je een autoliefhebber bent die graag flashy sportwagens koopt en ze om de paar jaar inruilt, is de Stinger waarschijnlijk de juiste keuze.

De SS was nooit bedoeld om een flashy auto te zijn en is zo afgesteld dat hij lang meegaat. Ik denk dat de agressieve afstellingen (stinger/SRT) geweldige auto's zijn om plezier mee te hebben, maar die agressiviteit is erg zwaar voor de aandrijflijn van een dagelijkse bestuurder.

En daarom rijd ik mijn Hellcat meestal in ECO-MODUS! (sorry, ik moest mijn hellcat-stekker daar inpluggen)

#35 · (Edited)
Ik persoonlijk vind de SS in alle opzichten leuk, maar realiseer me dat de Kia Stinger op papier en waarschijnlijk in de echte wereld een klein voordeel heeft in snelheid, hij is waarschijnlijk agressiever afgesteld. Ik GOK dat het 'gevoel in je broek' ergens tussen een SS en een Charger ligt.

En daarom rijd ik mijn Hellcat meestal in ECO MODE! (sorry, moest mijn hellcat plug erin gooien)
Turbomotoren voelen aan alsof ze harder accelereren, en misschien doen ze dat ook, maar meestal accelereren ze later en moeten ze de ervaren turbogat goedmaken. Dat zou ze niet sneller maken dan een goed rijdende NA-auto, vooral een V8.:nerd

#41 ·
een rammelende achterklep leek het grootste probleem te zijn...remmen waren versleten en kunnen een zwak punt blijken te zijn als je hetzelfde doet en de bedradingsreparatie is uitgevoerd, aangezien alles onder garantie viel...

Ik vind de Stinger leuk, maar ik beschouw hem niet als een rivaal voor onze SS...maar daarom hebben we toch keuzes???

Bill
Ik denk dat je dit deel over het hoofd hebt gezien:
"Maar de meeste redacteuren stapelden gewoon de kilometers op zonder zich verplicht te voelen om ĂĽberhaupt iets te zeggen. Dus als de Stinger een grote zonde heeft, dan is het dat hij er niet in slaagt enige emotie op te wekken bij zijn achterban."

De SS tovert altijd een glimlach op mijn gezicht :p

#39 ·
Ik reed gisteren mijn vrouw van haar bestralingsbehandelingen naar huis (tegenwoordig rijd ik haar in de SRX), en we zagen 2 Stingers voordat we thuiskwamen. Ze vroeg: "Schat, dat is een schattige auto, wat voor auto is dat?" Ik vertelde haar dat het een Kia Stinger was, en dat hij net zo snel is als de SS, maar niet zo zeldzaam. Ze zegt: "Ik denk het wel, ik heb al 3 jaar geen andere SS meer gezien, en hier zagen we er vanavond in 20 minuten 2 van die dingen!"

#40 ·
Ik reed gisteren mijn vrouw van haar bestralingsbehandelingen naar huis (tegenwoordig rijd ik haar in de SRX), en we zagen 2 Stingers voordat we thuiskwamen. Ze vroeg: "Schat, dat is een leuke auto, wat voor auto is dat?" Ik vertelde haar dat het een Kia Stinger was, en dat hij net zo snel is als de SS, maar niet zo zeldzaam. Ze zegt: "Ik denk het wel, ik heb al 3 jaar geen andere SS meer gezien, en hier zagen we er vanavond in 20 minuten 2 van die dingen!"
Ik heb precies het tegenovergestelde. Ik zie 1-2 keer per week een andere SS en heb de afgelopen jaar ongeveer 5 keer een Stinger op de weg gezien. Het is bizar, ik had niet gedacht dat dat het geval zou zijn, maar dat is het wel.