Chevy SS Forum banner
21 - 40 of 109 Posts
Ik ben hier al zo lang in geïnteresseerd, maar ik vond het direct nadat ik het radio Holden-gesprek had gevoerd. Ik dacht dat het een complete vervanging was, maar het lijkt erop dat het slechts een add-on is, een soort extra bron? Dus geen wijzigingen aan de "basis"-radiosoftware?

Ook met betrekking tot de Bluetooth-verbinding heb ik de gewoonte aangenomen om de radio uit te zetten voordat ik de auto uitzet, en wanneer ik de radio weer aanzet, maakt deze verbinding met mijn Bluetooth-audio. Zou dat op dezelfde manier werken met deze unit?

fabrieksradio werkt als ik waze gebruik, zou het de radio moeten pauzeren en de begeleiding zou via de luidsprekers moeten komen, wat niet gebeurt, tenzij ik muziek begin te streamen
Het werkt niet zo, dit is in wezen een hack. De audiokanalen worden op die manier niet bij elkaar opgeteld. Als je radio wilt, kun je mogelijk een app op je telefoon gebruiken.

Ook met betrekking tot de Bluetooth-verbinding heb ik er een gewoonte van gemaakt om de radio uit te zetten voordat ik de auto verlaat en wanneer ik de radio weer aanzet, maakt deze verbinding met mijn Bluetooth-audio. Zou dat op dezelfde manier werken met deze unit?
Ja, dit is wat ik ook doe.

Geweldig, bedankt! En bedankt OP voor de originele info. Ik zal dit nu snel krijgen!

Stel dat ik Waze wil gebruiken via Android Auto met behulp van de KSmart-module. Kan ik het geluid via mijn telefoonluidsprekers van Waze laten komen terwijl ik nog steeds naar de zenderband/XM/USB/CD via MyLink luister? Ik denk dat ik de bediening op het stuur kan gebruiken om te schakelen tussen XM/zenderband-voorinstellingen en nummers op de USB-drive en Waze op het scherm kan houden. Werkt dat überhaupt?

Mijn vraag is deze.

Stel dat ik Waze wil uitvoeren via Android Auto met behulp van de KSmart-module. Kan ik het geluid via mijn telefoonluidsprekers van Waze laten komen terwijl ik nog steeds luister naar de uitzendband/XM/USB/CD via MyLink? Ik denk dat ik de bedieningselementen op het stuur kan gebruiken om te schakelen tussen XM/uitzendband-presets en nummers op de USB-drive, en Waze op het scherm kan houden. Werkt dat überhaupt?
Zodra AA is aangesloten, stuurt de telefoon audio via het apparaat waarmee hij is verbonden. U zult moeten kiezen of u Radio of AA wilt horen. Ik weet dat XM een app heeft en ik weet zeker dat u uw lokale terrestrische zenders op Broadcastify kunt vinden.

Er is een USB-kabel meegeleverd met de Ksmart-module, maar ik heb deze niet geïnstalleerd. Het lijkt erop dat je er wel muziek vanaf een USB-drive kunt afspelen.

Hallo iedereen. Het is goed om te weten dat de Kremersino Ksmart carplay/android auto module voor u werkt. Ik heb de mijne gisteren ontvangen en helaas werkt het niet. Er is geen weergave op het MyLink-scherm en de LED's op de module lichten niet op.

Ik heb de bekabeling gecontroleerd en opnieuw gecontroleerd, die correct is aangesloten. Ik ben net begonnen met het bespreken van de kwestie met de Kremersino-winkel, die de ontvangst van het bericht heeft bevestigd en binnenkort contact met me zal opnemen. Ik heb het gevoel dat dit enkele uren of dagen kan duren.

Een vraag over de blauwe kabels: zijn ze aangesloten zoals de andere (grotere kabels)? Dat wil zeggen, zijn ze aangesloten op de bedradingsboom van de SS naar de ksmart-module en terug in de bedradingsboom van de SS? Of verbindt, zoals bij sommige andere units die ik op Youtube heb gezien, het ene uiteinde van de blauwe kabel met het LCD-scherm van de SS? En moeten de twee LED's op de module oplichten?

Trouwens, ik heb de ksmart-eenheid verwijderd en het MyLink-systeem werkt normaal zoals voorheen.

Dus alles werkte geweldig voor mij, maar begon problemen te krijgen, dus heb ik de ksmart-eenheid teruggezet naar de fabrieksinstellingen en mijn telefoon opnieuw gekoppeld. Ik heb auto-connect Android Audio uitgeschakeld zoals ik eerder deed, dus als ik voor het eerst in de auto stap, verbind ik BT en kan ik normaal luisteren via OEM MyLink. Maar als ik Android Auto start, werkt alles normaal, behalve dat ik geen geluid meer heb.

Ik herinner me niet dat ik dit probleem had toen ik het de eerste keer instelde... heeft iemand anders dit ervaren? Bedankt!

Edit: Updaten naar de nieuwste firmware heeft dit allemaal opgelost, zie mijn bericht #71 in deze thread

Verwijzend naar mijn bericht van 27 juni 2024 (#27). Ik heb chatberichten uitgewisseld met de Kremersino-winkel op AliExpress waar ik de kSmart carplay-kit heb gekocht. Ze drongen erop aan dat ik video's of foto's van mijn installatie stuurde. Ik heb alles uitgelegd, maar dat was niet acceptabel voor hen. Dus moest ik foto's sturen van de kabelverbindingen, die bevestigden dat er maar één manier is om de kabelverbindingen te maken. Er werd me echter verteld dat de module geen stroom ontving via de gele kabel in de multipin-connector. Toen ontdekte ik dat de pin aan het einde van deze kabel bijna uit de connector was geduwd in plaats van te passen op de bijbehorende pin/socket op de OEM-eenheid. Met een punttang trok ik de pin terug in zijn sleuf in de connector en alles is in orde.

De unit werkt goed en verbindt mijn iPhone automatisch opnieuw bij elke ontstekingscyclus. Maar dit duurt ongeveer een minuut. Vreemd genoeg geven de GPS-navigatiekaarten (Apple, Google of Waze) de audio-aanwijzingen pas uit als er eerst een geluidsapp op de iPhone wordt afgespeeld.

Het is niet perfect, maar het is betaalbaar, het werkt en het is de enige manier die ik heb gevonden om geüpgradede GPS-kaarten in de SS te laten functioneren.

Dus alles werkte geweldig voor mij, maar begon problemen te krijgen, dus heb ik de ksmart-eenheid teruggezet naar de fabrieksinstellingen en mijn telefoon opnieuw gekoppeld. Ik heb auto-connect Android Audio uitgeschakeld zoals ik eerder deed, dus als ik voor het eerst in de auto stap, verbind ik BT en kan ik normaal luisteren via OEM MyLink. Maar als ik Android Auto start, werkt alles normaal, behalve dat ik geen geluid meer heb.

Ik herinner me niet dat ik dit probleem had toen ik het voor de eerste keer instelde. Heeft iemand anders dit ervaren? Bedankt!
Toen ik de kSmart-module voor het eerst goed had geïnstalleerd, had ik zowel Android Auto- als Carplay-telefoons aangesloten, maar nu gebruik ik alleen Carplay. Ik herinner me echter dat ik nadat ik naar Carplay was overgeschakeld en terug naar Android Auto (of misschien andersom) geen geluid meer had. Nadat ik verschillende dingen had gecontroleerd of gewijzigd om het geluid terug te krijgen, herinner ik me dat ik naar de via Bluetooth verbonden apparaten op de telefoon moest gaan en voor de Chevrolet SS de media-audio weer moest inschakelen.
Zoals aangegeven, weet ik niet zeker welke telefoon het probleem "geen audio" had. En ik weet niet zeker waar de instelling is gewijzigd, in de Bluetooth-verbindingen of in een Android-app, maar probeer dit en als het niet werkt, zal ik nagaan wat ik heb gedaan.

Heb je de usb-kabel geïnstalleerd? Zo ja, dan zou ik proberen te updaten naar de nieuwste software. Ik had veel audioproblemen, maar toen ik alles had geüpdatet, leek alles te werken zoals het hoort (androidauto-gewijs).

Als je Facebook hebt, is er een thread op de SS-pagina van een man die de update uitlegt en het nieuwste softwarepakket aanbiedt om te downloaden. Je kunt proberen rechtstreeks naar ksmart te gaan, maar ze reageerden niet de 2 keer dat ik contact met hen opnam om de nieuwste software te krijgen.

Heeft u de USB-kabel geïnstalleerd? Zo ja, dan zou ik proberen te updaten naar de nieuwste software. Ik had veel audioproblemen, maar toen ik alles had geüpdatet, leek alles te werken zoals het hoort (androidauto-gewijs).

Als je Facebook hebt, is er een draad op de SS-pagina van een man die de update uitlegt en het nieuwste softwarepakket aanbiedt om te downloaden. Je kunt proberen rechtstreeks naar ksmart te gaan, maar ze reageerden de 2 keer dat ik contact met hen opnam niet om de nieuwste software te krijgen.
Ik heb een antwoord van ksmart gekregen met de updatebestanden, maar ik moet de USB-kabel vinden die ik niet heb geïnstalleerd! Ik hoop dat ik er geen andere hoef te bestellen lol

Ik heb een antwoord van ksmart gekregen met de updatebestanden, maar ik moet de USB-kabel vinden die ik niet heb geïnstalleerd! Ik hoop dat ik er geen meer hoef te bestellen lol
Is het antwoord van ksmart met de updatebestanden iets dat u kunt delen? Mijn communicatie met ksmart is omslachtig geweest.

Heeft iemand foto's van hoe ze de usb-box en de kabels hebben geïnstalleerd? Ik kan dat deel niet uitzoeken.

Weet iemand foto's van hoe ze de usb-box en de kabels hebben geïnstalleerd? Ik kan dat deel niet uitzoeken.
Ik kon dat deel ook niet uitzoeken. Het lijkt echter prima te werken via Bluetooth zonder. Over een andere kwestie: weet iemand welke versie de nieuwste firmware/software-update hiervoor is? Contact opnemen met hen verloopt tot nu toe wat traag. Op de foto staat wat de mijne laat zien.
Image

Ik kon dat deel ook niet uitzoeken. Het lijkt echter wel goed te werken via Bluetooth. Overigens, weet iemand welke versie de nieuwste firmware/software-update hiervoor is? Contact opnemen met hen verloopt tot nu toe wat traag. Op de foto is te zien wat de mijne aangeeft. View attachment 312145
Ik hoop dat iemand me kan helpen met de usb-verbinding. Ik ben prima met bluetooth. Bluetooth duurt echter een paar seconden om te verschijnen en verbinding te maken en vervolgens verbinding te maken met de ksmart box. USB is echter hoe je het systeem upgradet.

Hier is mijn versie, ik weet dat het niet de nieuwste is. Bovendien kan ik het spiegelen van de telefoon niet aan de praat krijgen.

Attachments

Ik hoop dat iemand me kan helpen met de usb-verbinding. Ik ben prima met bluetooth. Bluetooth duurt echter een paar seconden om te verschijnen en verbinding te maken en vervolgens verbinding te maken met de ksmart box. USB is echter hoe je het systeem upgradet.

Hier is mijn versie, ik weet dat het niet de nieuwste is. Bovendien krijg ik het spiegelen van de telefoon niet aan de praat.
Ik denk dat ik ergens heb gelezen dat de AUX-verbinding nodig was om het spiegelen te laten werken.

Ik denk dat ik ergens gelezen heb dat de AUX-aansluiting nodig was om de mirroring te laten werken.
Hmm. Mijn aux is ingeschakeld (2016). Ik zal nog wat verder zoeken. Ik weet dat in de SS FB-groep post met de software-update walk thru stond dat het geen probleem was na de update.

Hmm. My aux is enabled (2016). I'll dig around some more. I know the SS FB group post that has the software update walk thru said it wasn't an issue after the update.
Hmm. Mijn aux is ingeschakeld (2016). Ik zal wat meer rondkijken. Ik weet dat de SS FB-groepspost met de software-update-walkthrough zei dat het geen probleem was na de update.

Ik heb de mijne afgelopen weekend pas geïnstalleerd. Over het algemeen vind ik het erg leuk. Ik heb er echter wel twee problemen mee.

1. Ik heb het eerder genoemde probleem met het lage volume opgemerkt. Heeft iemand dit al opgelost?
2. Ik krijg willekeurige en korte uitval van het infotainmentdisplay gedurende ongeveer 0,25 seconden, vooral 's nachts om de een of andere reden. Heeft iemand anders dit ervaren?

Wat betreft firmware-updates ben ik ook een beetje in de war over welk USB-apparaat ik nodig heb. Het werd geleverd met een USB-kabel met een Molex-connector aan het ene uiteinde en een USB-connector aan het andere. Als ik de firmware update, moet ik dan de extra USB-dongle aanschaffen die de SS-modellen van 2016 en 2017 blijkbaar nodig hebben?

21 - 40 of 109 Posts