Chevy SS Forum banner

Kontrolka systemu monitorowania ciśnienia w oponach

1.2K views 23 replies 11 participants last post by  cfphelps  
#1 ·
Posiadając mojego '17 Heron White A6 SS od prawie dwóch lat i przejeżdżając 9000 mil, mogę powiedzieć, że ten samochód spełnia wszystkie moje oczekiwania. Osiągi, prowadzenie i komfortowy samochód drogowy - kompletny pakiet, będący jednocześnie unikalnym „śpiącym koniem” i nieznanym dla wielu. Dużo zabawy podczas wyjazdu na South OC Cars n Coffee w So. Cal.! Chcę zadać to pytanie na forum. Wczoraj, podczas krótkiego wyjazdu, na desce rozdzielczej zapaliła się kontrolka ostrzegawcza „Service Tire Monitor System”. Sprawdziłem i ustawiłem wszystkie opony na zalecane ciśnienie (36 lbs.psi - niektóre miały odchylenie 4-6 lbs.). Kontrolka ostrzegawcza nadal się świeci po regulacji ciśnienia - czy potrzeba trochę czasu jazdy, aby ten system się zresetował? Po regulacji przejechałem około 5 mil. Jakie inne działania mogę podjąć, aby to naprawić? Widziałem sekcję w instrukcji obsługi, która się do tego odnosiła. Sugestie? Podziękowania dla wspaniałej społeczności SS, która zdaje sobie sprawę, że posiadamy jedną z ostatnich wspaniałych sedanów w motoryzacyjnym imperium!
 
#6 ·
Wygląda na to, że baterie TPMS są wyczerpane/umierające.
Aby uniknąć takiego scenariusza, wymieniam czujniki TPMS za każdym razem, gdy wymieniam opony.
Na początku myślałem, że oszalałeś, ale potem zdałem sobie sprawę, że nie każdy zużywa komplet opon rocznie tak jak ja. :ROFLMAO:
 
#4 ·
Wiosną tego roku wymieniłem wszystkie 4 czujniki TPMS w moim '16, ponieważ kiedy w tym roku przygotowywałem go do sezonu letniego, oba po stronie kierowcy były wyłączone, a baterie po stronie pasażera również były w bardzo złym stanie.

Jeśli ciśnienie w oponach jest prawidłowe, a ostrzeżenie się świeci, wydaje się prawdopodobne, że występuje problem z komunikacją między czujnikami a samochodem, więc prawdopodobnie baterie również się wyczerpały.
 
owns 2016 Chevrolet SS
  • Like
Reactions: BlackPhantom
#5 ·
Uwielbiam sposób, w jaki tak wysoko mówisz o tych pojazdach, dobrze powiedziane, proszę Pana!

Po upewnieniu się, że wszystkie ciśnienia w oponach są prawidłowo ustawione i po przejechaniu się przez jakiś czas, kontrolka powinna/zgaśnie sama. Możesz również użyć narzędzia do skanowania/resetowania TPMS, aby ręcznie nauczyć opony/pozycje (robię to za każdym razem, gdy obracam je z boku na bok). Wprowadzasz samochód w tryb nauki, używając przycisku menu na dźwigni sygnału, gdy jesteś na ekranie TPMS, a następnie użyj narzędzia do skanowania TPMS, aby odczytać każde koło, a następnie kontrolka zgaśnie natychmiast.

Jeśli obie te metody nadal nie wyłączą lampki TPMS, można bezpiecznie założyć, że czujnik koła w wskazanej lokalizacji/lokalizacjach uległ awarii. Istnieje obecnie inny wątek omawiający niebezpieczeństwa związane z powierzaniem tego przypadkowym warsztatom wulkanizacyjnym, więc zapoznaj się z nim również i bądź ostrzeżony.
 
#12 ·
Uwielbiam sposób, w jaki mówisz o tych pojazdach z tak wielkim uznaniem, dobrze powiedziane, proszę pana!

Po upewnieniu się, że wszystkie ciśnienia w oponach są prawidłowo ustawione i po przejechaniu pewnego dystansu, kontrolka powinna/zgaśnie sama. Możesz również użyć narzędzia do skanowania/resetowania TPMS, aby ręcznie nauczyć opony/pozycje (robię to za każdym razem, gdy obracam je z boku na bok). Wprowadzasz samochód w tryb nauki za pomocą przycisku menu na dźwigni sygnału, gdy jesteś na ekranie TPMS, a następnie używasz narzędzia do skanowania TPMS, aby odczytać każde koło, a następnie kontrolka zgaśnie natychmiast.

Jeśli obie te metody nadal nie wyłączą lampki TPMS, można bezpiecznie założyć, że czujnik wskazanego koła/kół uległ awarii. Istnieje obecnie inny wątek omawiający niebezpieczeństwa związane z powierzaniem tego zadania przypadkowemu warsztatowi oponiarskiemu, więc zapoznaj się z nim również i bądź ostrzeżony.
Czy Tire World ma dobrą reputację... czy lokalny dealer?
 
#7 · (Edited)
Możesz zanieść go do dobrego warsztatu oponiarskiego, który sprawdzi/zresetuje czujniki (mój sklep Discount Zaire robi to za darmo). Jeśli to nie rozwiąże problemu, będziesz musiał przeprowadzić głębsze rozwiązywanie problemów.
 
  • Like
Reactions: BlackPhantom
#9 ·
Na wyświetlaczu opon na desce rozdzielczej, czy odczytuje prawidłowe ciśnienie na każdej oponie? Musiałem wymienić wszystkie moje baterie TPMS w zeszłym roku w moim 2016.
Na początku myślałem, że jesteś szalony, ale potem zdałem sobie sprawę, że nie każdy zużywa komplet opon rocznie tak jak ja. :ROFLMAO:
Jak więc wymienić baterię? Lokalizacja? Czy to sprawa dealera Chevy? Wszelkie informacje są bardzo mile widziane.
 
#10 ·
Jak wymienić baterię? Lokalizacja? Czy to sprawa dealera Chevy? Będę wdzięczny za wszelkie informacje
Nie wymienia się baterii w TPM!!! Trzeba wymienić cały moduł, a moja rada jest taka, żeby wymienić WSZYSTKIE naraz!! Aby odpowiedzieć na pytanie o baterię, są one wbudowane w moduł. Brak możliwości wymiany!! Kup nowe moduły i zleć ich wymianę KOMPETENTNEMU technikowi, gdy opony będą zdjęte z felg!!
 
#13 ·
Dzięki wszystkim za odpowiedzi dotyczące serwisu TPMS - dwa pytania - czy dobrze rozumiem, że KAŻDA opona ma czujnik z jednostką bateryjną, który może ulec awarii indywidualnie i wymaga wymiany? Po drugie, jeśli zapewnię prawidłowe ciśnienie w oponach ręcznie (jestem staroświecki - dobra manometr nie kłamie), czy mogę poczekać z wykonaniem tej usługi do wymiany opon, nie powodując żadnych uszkodzeń tego systemu? Prawdopodobnie mam jeszcze 15 000 - 20 000 mil na obecnych oponach. Czy macie jakieś pomysły, ile kosztuje wymiana wszystkich czterech czujników? Na emeryturze, trochę na stałym budżecie, ale uwielbiam mojego SS! Chcę podjąć właściwe działania.
 
#14 ·
Nowe zestawy czterech zaprogramowanych czujników tpms można znaleźć na Amazing za około 40 dolarów, nasze samochody używają 315 MHz (wybrałem markę A-Premium, są świetne). Można wymieniać 1, 2, 3 lub 4 na raz. Ja po prostu wymieniam każdy, gdy przestaje działać. Niektórzy wymieniają je, gdy dostają nowe opony. Ale zazwyczaj wytrzymują około 5-7 lat, więc w zależności od tego, jak często potrzebujesz nowych opon, po prostu o tym pomyśl.

Każde koło ma czujnik tpms zamontowany wewnątrz, dokładnie tam, gdzie jest wentyl, to część jednostki. Możesz również sprawdzać/regulować ciśnienie w oponach tak często, jak chcesz/potrzebujesz. Ja sprawdzam swoje około raz w miesiącu za pomocą miernika, ale sprawdzam wyświetlacz informacji o oponach przy każdej jeździe.

Dobry serwis opon prawdopodobnie pobierze około 20-30 dolarów za oponę za wymianę czujnika(ów). Obejmuje to dostęp do niego, jego wymianę, upewnienie się, że opona/koło jest po tym wyważone, oraz ponowny montaż na pojeździe, jeśli tego również potrzebujesz, i zresetowanie systemu tpms.
 
#16 ·
Ojej, są teraz jeszcze tańsze w promocji, to świetna okazja na zestaw.
 
#19 ·
Kurczę, są teraz jeszcze tańsze w promocji, to świetna okazja na zestaw.
Stwierdziłem, że dwa z moich czujników są uszkodzone, ponieważ tylko ciśnienie w oponach po prawej stronie jest wyświetlane na ekranie konsoli - oba lewe opony nic nie wyświetlają (prawdopodobnie baterie są do wymiany). Skorzystałem z Twojej rady i zapytałem dwa lokalne warsztaty wulkanizacyjne o wymianę tych jednostek - pojawia się pytanie, jak zresetować/przeprogramować system z nowymi jednostkami, jeśli kupię zamienniki - czy jest to łatwe do zrobienia z wymienionymi powyżej zamiennikami? Jeden warsztat wycenił wymianę nowych jednostek na 25 $/oponę, drugi chciał ponad 50 $/oponę. Porady/sugestie?
 
#17 ·
Jedną z rzeczy, o których należy pamiętać, jest to, że czujniki opon są przystosowane do maksymalnej prędkości koła. Więc jeśli jesteś typem kierowcy, który może przekroczyć 160 km/h SS, upewnij się, że czujnik jest do tego przystosowany! OEM jest bezpieczny do ogranicznika.

Używam czujników Autel MX, ponieważ mam narzędzie do ich aktywacji i programowania (rozładowanie baterii rozpoczyna się po zaprogramowaniu). Przy wadze 12 gramów czujniki te mają nieco niższą ocenę niż OEM, z maksymalną prędkością około 210 km/h.
 
#21 ·
#22 ·
KAŻDY powinien mieć jeden z nich!!!!


Tak są programowane. Po prostu przeczytaj instrukcję i postępuj zgodnie z nią. NIE jest to trudne!!
 
#23 ·
Warsztat opon zrobi ponowne uczenie.
 
  • Helpful
Reactions: cfphelps
#24 ·
Warsztat wulkanizacyjny powinien mieć narzędzie do przeprogramowania i ponownie wykonać programowanie dla Ciebie. Jeśli te czujniki mają odpowiednią częstotliwość i są kompatybilne z SS, narzędzie do programowania, które działa z SS, powinno również działać z nimi, ale nie mam bezpośredniego doświadczenia w tym zakresie. Podane przez Ciebie ceny wydają się rozsądne, w zależności od tego, co obejmują (wyważanie po montażu itp.), więc część różnicy 25 dolarów między Twoimi wycenami może być z tym związana.

Miałem bardzo podobną sytuację tej wiosny (wspomniałem o tym wcześniej w tym wątku), gdzie lewa strona w ogóle nie była rejestrowana, ale prawa tak, więc wiedziałem, że mam co najmniej 2 uszkodzone czujniki. Mój warsztat był w stanie odczytać napięcie po prawej stronie, która działała, i zobaczył, że jest ono dość niskie, więc zdecydowałem się wymienić wszystkie 4 naraz, zamiast czekać na pozostałe 2 i wrócić później, ale to z pewnością też jest opcja.
 
owns 2016 Chevrolet SS
  • Like
Reactions: BlackPhantom